Kun on setti kunnossa on hyvä lähteä lomalle + lukijakilpailu

August 16, 2015

Kun 18-vuotiaana muutin kotoa pois olin ehdottomasti sitä mieltä, että en aio tuhlata rahojani vakuutukseen. Tällä hetkellä tuo äärimmäisen järjetön, vakuutukseen tuhlaaminen, lause saa minut lähinnä pyörittelemään päätäni. Onneksi vanhempani olivat niin fiksuja, että he ottivat minulle vakuutuksen puolestani. Kun silloin teininä minulta varastettiin kerran digikamera ja kerran kännykkää, niin en edes osannut ajatella, että niistä olisi voinut hakea korvausta vakuutuksen kautta. Nykyään sentään tiedän, että mitä vakuutukseni sisältävät ja miten korvausten hakeminen vahingon sattuessa onnistuu.

Vakuutusten arvostamiseen tarvittiin omalla kohdallani yrityksen perustaminen. Kun vanhan työpaikan ovet sulkeutuivat tiesin olevani ilman minkäänlaista turvaa jos minulle jotain sattuisi. Niinpä marssin silloin reilu kuusi vuotta sitten vakuutustoimistoon ja yhdessä räätälöimme tarpeitani vastaavan vakuutuspaketin. Aluksi kauhistelin laskujen suuruuksia, mutta kun sairastuessani sainkin suunnata lääkäriin yksityiselle puolelle hyvin pienellä omavastuuosuudella niin aloin arvostamaan vakuutuksiani suuresti.

Silloin joskus myös ajattelin, että matkavakuutuksen ottaminen vasta turhaa onkin, eihän minulle nyt koskaan mitään satu. Voin onnellisesti sanoa, etten koskaan ole reissussa vaikkapa joutunut lääkäriin, mutta matkalaukkuni on lahonnut kerran kesken reissun. Jouduttuani käyttämään korvauspalvelua vakuutuksieni suhteen olen ymmärtänyt sen, että koska vaan voi sattua mitä vaan ja siksi en mistään hinnasta matkustaisi enää ilman matkavakuutusta.

POP Vakuutuksen suunnittelema POP setti - helppo vakuutuspaketti nuorille aikuisille, on mielestäni nerokas. Settiin on koottu juuri ne tärkeimmät vakuutukset, jotka liian helposti jäävät ottamatta: kotivakuutus, matkavakuutus ja tapaturmavakuutus. "POP Vakuutus on suomalainen digivakuutusyhtiö, jonka toiminta keskittyy pelkästään nettiin. Meillä et maksa turhasta ja verkossa hoidat vakuutusasiasi silloin kun sinulle sopii."

Testasin viikonloppuna POP setti vakuutuksen ottoa. Jos elämässä kaikki asiat olisi tehty niin helpoksi kuin tuon vakuutuksen otto niin maailma toimisi aika paljon paremmin. Eniten mulla taisi mennä aikaa verkkopankkitunnusten hakemiseen - niin supernopeasti vakuutuksen otto onnistui. Vakuutusten ottamisen keskittäminen nettiin on järkevää. Silloin vakuutus ei jää tekemättä siksi, että ei koskaan ehdi käymään vakuutustoimistossa. Ainakin omat työaikani ovat sellaiset, että harvoin ehdin päivisin käydä hoitamassa mitään asioitani.

Vakuutuksen otto olikin itselleni enemmän kuin ajankohtainen, koska lähdemme tänään Kreetalle. Vaikka kohde on itselleni todella tuttu, niin en silti lähtisi edes sinne ilman matkavakuutusta. Suosin jatkuvaa matkavakuutusta, joka on voimassa tietyn kilometrimäärän ylityttyä kotioveltasi katsottuna. Ihan Suomen rajojenkin sisällä voi niitä vahinkoja sattua. Matkavakuutusta ottaessa kannattaa aina tarkistaa, että minkä summan edestä vakuutus korvaa matkatavaroitasi. Tämä on itselleni tärkeä kohta, sillä matkallehan aina ottaa mukaan ne lempparijutut - käsimatkatavaroihin ei kaikki mahdu ja kyllä niistä kadonneista ruumaan menneistä matkalaukuista valitettavasti aina kuulee.

Olenkin tässä yrittänyt pohtia, että millaisen suunnitelman tällä kertaa teen käsimatkatavaroiden suhteen. Haluan ottaa koneeseen sisälle mahdollisimman vähän tavaraa, jotta säästyisin ison kassin raahaamiselta lentokentällä. Kun edessä on lomalento, ilman vaihtoja, uskallan laittaa ruumaan niitä lempparijuttuja paremmin kuin silloin jos lento ei olekaan suora.

Itse olen siis selvinnyt reissuistani vain yhdellä lahonneella matkalaukulla, mutta miten on teidän laita?

Onko matkalla sattunut jotain, jolloin olisit toivonut vakuutuksen olevan olemassa? Tai onko matkavakuutus ollut olemassa, mutta sinulle tapahtunut vahinko on ollut niin nolo, että korvauksen hakeminen olisi melkein tehnyt mieli jättää tekemättä?

Kerro matkalla sattuneesta vahingostasi tämän postauksen kommenttiboksiin 20.8 klo 22.00 mennessä ja ehkä juuri sinun tarinasi palkitaan. Palkintona on leffalippupaketti, joka sisältää 2x leffalippu + 2x herkkulippu ja POP kuulokkeet. Palkintosettejä on jaossa kaksi kappaletta.

Jään innolla odottamaan tarinoitanne! Mukavaa sunnuntaita ihanat! ♥

SEURAA BLOGIANI: BLOGLOVIN | FACEBOOK | INSTAGRAM

14 comments:

1. Innostuin kaupunkimatkalla kävelemään niin paljon, että rasitus rikkoi jalkani. Viimeisenä iltana kuljin matkakumppanin reppuselässä! Matkavakuutus maksoi lääkärikäynnit, röntgenin, kortisonipiikit ja lääkkeet. Kaikki tämä yksityisellä ilman odottamista ja jonottamista! Aika huippua! (Tosin vielähuipumpaa olisi ollut, jos en olisi rikkonut jalkaani...)

ReplyDelete
  2. En ole koskaan osannut ajatella vakuutuksen olevan turha, vaikka aika harvoin toki kohdalle osuukaan se hetki, jolloin vakuutusta oikeasti tarvitaan. Jos vaikka sitä nuorta opiskelijaa ajatellaan, niin kotivakuutus on kyllä ihan ehdoton. Kun vaikka miettii, millaisista summista puhutaan tulipalon tai vedivahingon yhteydessä, lienee sanomattakin selvää, että vakuutus on kuitenkin aika edullinen investointi.

Itselläni on aina voimassa oleva matkavakuutus, joka vakuuttaa myös alaikäiset lapseni. Joskus olen ulkomailla joutunut käytämään lastani lääkärissä. Homma meni niin, että vakuutuskorttia näyttämällä en joutunut maksamaan käynnistäni mitään edes paikanpäällä, vaan lääkärikeskus laskutti suoraan vakuutusyhtiötä. Ei mennyt matkabudjetti lääkärikäynnistä sekaisin.

3. Onnekseni olen toistaiseksi välttynyt isommilta haavereilta.
    Nuorempana tuli useita reissuja tehtyä ilman vakuutuksia, mutta kun ikää on tullut, olen tullut varovaisemmaksi. Jatkuva matkustajavakuutus kustantaa vuodessa kuitenkin vain muutaman kymmenen euroa, se on loppujen lopuksi pieni hinta levollisesta mielestä.

ReplyDelete
  4. Kyllä olisi pulassa ollut ilman vakuutusta, kun sai niin sukeltajantaudin ja denguekuumeet ulkomailla! Ehdoton asia mielestäni reissatessa. :)

5. Parin viikon lomalla oli yli viikon matkalaukku hukassa. Vakuutus korvasi välttämättömät ostokset.

6. […] Mutta nyt suihkuun ja sitten kohti Hanian keskustaa. Kuullaan taas pian ja muistakaahan osallistua eilisen postauksen lukijakilpailuun! ♥ […]

ReplyDelete
  7. Olin opiskeluaikana reissussa ulkomailla ja tunnustan, että mielessäni ei käynyt ajatuskaan, että olisi ollut hyvä hankkia vakuutus matkaa ajatellen. Olisi kyllä kannattanut. Tosin tapahtunut on osittain myös omaa tyhmyyttäni, mutta sitäpä ei auta liiemmin näin jälkikäteen murehtia. Viimeisenä reissuiltana lähdimme ystäväni kanssa paikalliseen baariin ja meille tarttui sieltä hotellille jatkoille mukaan pari kiinnostavaa miestä. Nyt vähän jo naurattaakin, että olimme silloin liian nuoria, hölmöjä ja kaikin puolin typeriä. Ilta oli aivan mukava, mutta seuraavana aamuna sitten lähtöä hotellilta tehdessämme huomasin että minulta oli viety kaikki käteinen raha sekä rakas kamerani. Melko masentava lopetus lomalle oli kyllä. En vielä tänä päivänäkään ymmärrä missä vaiheessa varkaus tapahtui, mutta syyllisethän olivat aivan selvät. Kyllä harmitti, että oli edes tullut edellisenä iltana lähdettyä mihinkään :( ja mikäänhän ei sitten tosiaan korvannut kameraa tai rahojani.

8. Muutama vuosi takaperin sattui niin, että sain pöpön ulkomaan matkalta. Onneksi oli vakuutukset kunnossa, ja sain rahat takaisin lääkäreillä käynnistä ja lääkkeistä. En osaa kuvitella elämää ilman kunnon vakuutusta, on se sen verran järkevää olla, niin matkalla, kotona kuin tavaroillakin!

9. Matkalaukku on hajonnut ja ollut joskus myös kateissa jonkin aikaa.

ReplyDelete
  10. […] Mukavia päiviä sinne ja muistakaahan käydä osallistumassa lukijakilpailuun! ♥ […]

11. Olin juuri täyttänyt 18 ja muuttanut toiseen kaupunkiin opiskelemaan. Menin kotikaupunkiin viikonlopun viettoon ja lähdimme baariin juhlimaan kaverini synttäreitä. Säilytin samassa kassissa laivalta tuotuja lonkerotölkkejä ja kameraa. Yksi tölkki oli posahtanut ja kastellut kamerani, joka tietysti hajosi.. onneksi oli matkavakuutus! :)

12. Luojan kiitos me otimme matkavakuutuksen viikon lomallemme Kreikkaan vaikka "eihän meille ennenkään mitään ole tapahtunut ". Matkasta piti tulla rentouttava ja ihana pienen lapsemme kanssa. Ensimmäinen päivä meni mukavasti vaikka olimme matkasta väsyneitä. Seuraavana aamuna miehellä alkoi mahakipu, joka paheni myöhemmin. Lääkäriin, sairaalaan, tutkimuksiin. Umpisuolen tulehdus ja samana iltana leikattiin. Kolme päivää lomasta sairaalassa ja loppuloma lähestulkoon vain vuodelevossa. Ilman vakuutusta ei olisi hoito ollut noin loistavaa mitä yksityisellä sekä olisimme tuhansien eurojen veloissa, joten vakuutus kannattaa olla. Ikinä ei tiedä mitä tapahtuu ja missä..

ReplyDelete
  13. Tajusin matkavakutuksen tärkeyden viimeistään toissakesäisellä Turkin matkalla, jolloin pari viikkoa vanha järjestelmäkameramme lähti ravintolan pöydän alta pitkäkyntisen matkaan keskellä kirkasta päivää! Opin myös etten jatkossa laske tavaroitani pois silmistä hetkeksikään!

14. Oltiin ystäväni kanssa Teneriffalla ja kävelimme yömyöhään baarista takaisin hotellille. Meille tuli pientä sanomista matkalla ja kävelimme noin 5m välillä toisistamme, minä tulin perässä... Nooh siinä kävi sitten niin, että itsestäpaljastelija hyppäsi autojen välistä eteeni yhtäkkiä ja minä tietysti huusin niin kovaa kun jaksoin. Edellä mennyt ystäväni kääntyi, juoksi takaisinpäin ja huitaisi kassillaan tätä housut kintussa ollutta sankaria niin että laukussa ollut digikamera hajosi! (tämä huomattiin seuraavana päivänä). Sanaharkka unohtui siinä samassa, kun lähdimme juosten pois paikalta! Vakuutus korvasi kameran, on mahtanut virkailijalla olla hauskaa hakemusta lukiessa! :)

« »
Instagram @Reetta_e

Layout by Julia E / Header by Mari H.