New ripped jeans

May 9, 2015

Olen aina rakastanut muotia ja sitä kautta myös vaatteita, mutta housut, niiden ostamista olen inhonnut aina. Syy tähän on pituuteni, 178cm, jonka vuoksi oikean mittaisten housujen löytäminen on todella harvinaista. Jaksan sovittaa housuja vain kun on pakko. Toisilla saattaa kaapissa olla vaikka kolmetkymmenet farkut, minulla niitä on parhaimmillaan muutamat. Siksi olinkin niin murheellinen kun ihanat polvista rikki olevat farkkuni hajosivat keväällä.

Vaikka kaupat ovat tällä hetkellä täynnä rikottuja farkkuja, ei sopivien löytäminen itselleni ole todellakaan itsestäänselvyys. Halusin mahdollisimman vaaleat ja rennot farkut, joissa ainakin polvien piti olla rikki. Sovittelin kymmeniä farkkuja, tuskastuin, luovutin ja taas palasin sovittelemaan. Tarvitsin nimittäin todella niitä vaaleita farkkuja takaisin osaksi vaatekaappiani. Farkkuja sovitellessani kiinnitin huomiota siihen, että miten vajaamittaisia lahkeet tällä hetkellä ovat. Ensi ajattelin, että olen näin paljon liian pitkä näihin farkkuihin, mutta onneksi pian selkeni, että tällä hetkellä lahkeenpituus vaan on tuollainen. Jäihän se lahje vähän hassuun kohtaa itselleni, mutta kun tein yhden taitoksen lahkeeseen niin äkkiä silmä siihen tottui.

Lopulta löysin yllätyksekseni uudet rikotut farkkuni H&M:ltä. Materiaali on todella joustavaa ja pehmeää. Väri on täydellisen vaalea ja farkut ovat sopivasti vähän löysät. Myös vyötärön korkeus on täydellinen. En pysty käyttämään matalavyötäröisiä housuja lainkaan, koska ne jäävät pituuteni vuoksi aivan liian matalalle ja näyttävät kammottaville.

Sitten minun piti vielä mainita tuosta jakusta, jonka myös bongasin Hennesiltä. Olen varmaan pari vuotta etsinyt tuollaista ja käytinkin sitä lähes viikon putkeen sen bongattuani. Tykkään hurjasti tuollaisista rennoista jakuista ja takeista - luokittelenkin ne itselleni jonkinlaisiksi turvavaatteiksi. Kun ilma tästä lämpenee niin tuota jakkua voi käyttää ihanasti takkina.

Mitäs te tykkäätte näistä uusista hankinnoistani? Oletteko itse tehneet jotain kivoja hankintoja kevään aikana?


Mukavaa lauantaita kaikille! ♥


SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCSAMSUNG CSCKuvat: Riikka / Kaksi Yhden Hinnalla 


Aurinkolasit, Aldo / Jakku, H&M / Toppi, Cubus


Farkut, H&M / Kengät, Reebok


SEURAA BLOGIANI: BLOGLOVIN | FACEBOOK | BLOGILISTA |INSTAGRAM

8 comments:

  1. Noi tatskakorut on tosi upeita, pysyvätkö hyvin esim. yhden päivän ajan vai lähtevätkö rispaantumaan? :)

    ReplyDelete
  2. uu nyt on hienot sekä pöksyt että jakku!

    Mulla ongelma on yllättäen päinvastoin eli lahkeet aina liian pitkät. Revityissä pöksyissä tulee vielä nuo polviaukot johonkin säären puoliväliin :'D

    ReplyDelete
  3. Tosi kivoja hankintoja molemmat! Mua kans vähän kummastuttaa tää nykyinen lahkeenpituustrendi, mun puolesta lahkeet saavat mielellään ulottua ihan alas asti.

    ReplyDelete
  4. Kiitos Daphne! :)
    Itseasiassa mulla on suunnitelmissa erillinen postaus noista tatskoista, eli malta hetki niin saat vastauksen kysymyksiisi. :)

    ReplyDelete
  5. Voi kiitos ihana! <3

    Voi ei! :D Ja mun on turha haaveilla housuista, joissa se pelkkä viilto polvien kohdalla, koska se ei osu todellakaan polven kohdalle ellen tee sitä itse ehjiin farkkuihin! :D

    ReplyDelete
  6. Kiitos, oon tosi tyytyväinen noihin hankintoihin. :)

    Jep, aika jännä toi pituus tosiaan on, mutta sopii mulle, koska nyt muillakin kuin vain minulla on vajaamittaiset housut! :D

    ReplyDelete
  7. Joo, kivalta näyttää sulla noi farkut! Ja tervetuloa vajaamittaiset housunlahkeet, niin on meidän ylikasvaneidenkin helpompi löytää housuja :) Pitäsi varmaan käydä tsekkaamassa noita farkkuja, koska niistä mun rikotuista farkuista ei taida kyllä tuunaamallakaan tulla käyttökelpoisia :( Sais niistä ehkä shortsit, kun leikkais lahkeet kokonaan pois :D

    ReplyDelete
  8. Kiitos Hanna! <3

    No toi on kyllä totta, eipä enää tarvitse hävetä liian lyhyitä lahkeita! :D

    Koita leikata niihin housuihin oikein sellaiset kunnon aukot polvien kohtaan niin saat tasattua sitä kohdan vääryyttää ja jos ei auta, niin sitten shortseiksi vaan! :D

    ReplyDelete

« »
Instagram @Reetta_e





Layout by Julia E / Header by Mari H.

Powered by Blogger.