Kahdeksan vuoden takaa

February 4, 2013

Facebookissa on viimeisen viikon aikana vallinnut ilmiö - vanha kuva itsestäsi.
En tiedä, että mistä tämä on saanut alkunsa. Jonkun kuvatekstistä luin, että tarkoituksena on lisätä itsestään vähintään viisi vuotta vanha kuva.
Eilen en oikein muuta "järkevää" saanutkaan tehtyä kuin kaivettua pari vanhaa kuvaa itsestäni esiin. Koukutuin nimittäin täysin vampyyripäiväkirjojen maailmaan ja nytkin mietin, että pitäisikö katsoa tänään yksi jakso kun Iholla loppuu klo. 22.30. Huomenna on kyllä aikainen herätys, mutta veikkaan vamppisten vievän voiton - olen koukussa!

Mutta siihen vanhaan kuvaan. Harva uskoo, että olen elämästäni lähes 20 vuotta ollut täysin blondi. Lapsena se oli oma värini ja yläasteelta asti olen raidoittanut hiuksiani. Koskaan minulla ei ole tasaisen väristä vaaleaa tukkaa ollut. Tällä hetkellä oma hiusvärini on maantienharmaa, eli ei minkään värinen.
Vanhemmillani on tummanruskeat hiukset ja ehkä siksi jo ala-aste ikäisenä haaveilin tummista hiuksista. Viimeistään yläasteella siirryin haikailemaan kauppojen hyllyillä olleiden mustien väripurkkien perään. Mielestäni purkkien naiset olivat niin kauniita sinertävänmustissa ja kiiltävissä hiuksissaan. Kukaan muu tästä haaveesta ei sitten ollutkaan innoissani kuin minä itse. Ennen ylioppilaaksi pääsyä aloin pikkuhiljaa tummentaa hiuksiani ja lopulta sain kuin sainkin sen mustan tukan ja rakastinkin sitä kovasti viiden vuoden ajan. Enkä edelleenkään pidä sitä mitenkään huonona vaihtoehtona, mutta vaihtelu on virkistävää.

Kaiken tämän pohjustuksen jälkeen ajattelin laittaa kuvan itsestäni kahdeksan vuoden takaa myös tänne.
Aika mahdoton minua on siitä tunnistaa, mutta kyllä, minä siinä kuvassa olen.


Kuva on otettu aika tarkalleen kahdeksan vuotta sitten, koska vanhojentanssit tuli tanssittua vauonna 2005. Se oli kyllä yksi elämän ikimuistoisimmista päivistä. Todellinen päivä prinsessana. <3

Tässä vielä pieni kuvakollaasi vuosilta 2005 & 2012-2013.
Tuota alareunan kasarilookkia en pysty ymmärtämään! :D Kuva on otettu vappuna ja mielestäni olen varmasti ollut tosi nättinä. Suuresti ihmettelen myös sitä, että pääsin tuona vappuna baariin eikä edes henkkareita kysytty - olin kuitenkin alaikäinen.


2 comments:

  1. Näytätpä erilaiselta vaaleilla hiuksilla! :D Olis hauska nähdä itsenikin joskus tummilla hiuksilla. Tunnistaisinkohan itseäni ollenkaan?! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Varmaan ero ei olisi niin huomattava jos nyt näkisi tyyliin viikon sisään itsensä tummana ja vaaleana, mutta kahdeksan vuotta on pitkä aika! :D Mutta en kyllä meinannut itsekään itseäni noista tunnistaa ja vanhemmat sanoi samaa! :D
      Tummaksi hiukset on helppo saada, mutta jos ei tykkääkään niin kovempi työ saada takaisin entisen värisiksi. Mutta kyllähän hiustenväri tekee ihan älyttömän paljon. Tää liukuvärjäys on kyl paras keksintö ikinä, kun saa vähän molempia! <3

      Delete

« »
Instagram @Reetta_e





Layout by Julia E / Header by Mari H.

Powered by Blogger.