MITEN KÄVI PETTYMYSHOUSUJEN KANSSA?

July 16, 2016

Tää viikko on taas vierähtänyt niin nopsasti, että olen ehtinyt pysähtyä ja ajatella koko viikon olemassaoloa vasta tänään. Pitkät työpäivät saivat arkipäivät tuntumaan vain yhdeltä pötköltä ja sen vuoksi unohdin kokonaan tehdä TBT-postauksenkin. Ruudun takaa löytyykin tyttö, joka odottaa lomaansa ehkä eniten ikinä, vaikka melkein neljä viikkoa sen alkuun vielä onkin.

Mutta torstaina ehdin viimein hoitaa yhden mielessä pyörineen asian: pettymyshousujen palauttamisen. Kirjoittelin pettymyksestäni Adidaksen juoksuhousuihin viime kuun lopulla. Olin mielessäni miettinyt, että aion kysellä, onko vastaavia tapauksia tullut eteen tai oliko nämä nyt vaan sattumalta näin huonolaatuiset.

Unohdin kuitenkin kaikki kysymykseni, koska olin niin hämmentynyt siitä, että miten nopeasti olinkaan kaupasta ulkona 50€ seteli kourassani. Kerroin asiani ja hyvä että myyjä edes katsoi housuja päin. Hän vain kysyi, että onko kuittia. Kysymys vähän ihmetytti, koska reklamaatiota tehdessä ei kuittia edes tarvitsisi olla. Kuitti kuitenkin sattui olemaan tarjolla. Hän antoi minulle setelin kassasta ja kirjoitin kuittiin nimeni ja puhelinnumeroni. Koko juttuun meni maksimissaan minuutti, joten eipä siinä paljon ehtinyt keskustelemaan.

Koko jutusta jäikin sellainen fiilis, että olikohan kyseisissä housuissa ollut joku valmistusvika ja niitä oli palautettu jo niin paljon, että myyjää ei siksi jaksanut kiinnostaa housujen kunto mitenkään. Tai onko nykyään vaan yleisesti vaatteiden kesto näin huonoa ja palautuksia tulee niin paljon, että se ei enää jaksa myyjää hetkauttaa!?

Olen reklamoinut viallisia vaatteita paljon, koska shoppailen suhteellisen paljon. Usein aiheesta on myyjän kanssa käyty pitkät keskustelut. Kyselty haluanko uuden tuotteen tilalle, lahjakortin vaiko rahat takaisin. Nyt minulta ei kysytty mitään.

Ehkä joku nyt ajattelee, että eikö pääasia ole se, että sain juoksuhouisista rahat takaisin?
Ja onhan se, mutta silti jäin kaipaamaan jotain syytä sille, että miten juoksuhousut voivat hajota noin pienestä käytöstä.

Ostin viime kesän Hanian lomalta Oyshosta yhdet juoksuhousut ja olen ollut niiden laatuun enemmän kuin tyytyväinen. Niinpä päätinkin, että ostan tämän vuoden reissulta itselleni uudet juoksuhousut näiden reklamoitujen tilalle. Oysho on muuten juuri alkanut toimittaa tilauksia Suomeenkin ja siellä on nyt käynnissä aikamoisen hyvät alennusmyynnit. Kannattaa ehdottomasti tsekata, sillä sporttivaatteiden lisäksi sieltä löytyy kaikkea superihanaa. Heidän rennot olovaatteensa kotiin ovat ihan mun lemppareita. Ja parasta on se, että kaikki mitä tuolta olen vuosien reissujen aikana hankkinut, niin on ollut käsittämättömän hyvälaatuisia. Eikä sovi unohtaa alusvaatteita, heidän rintsikat on ihan parhaita.

Miten muuten te yleensä toimitte: reklamoitteko viallisia vaatteita tai unohtuuko ne vaan kaapin pohjalle tai päätyvät roskikseen?

Ihanaa viikonloppua kaikille!♥


2 comments:

  1. kyllä meillä (vaatekaupassa) tarvitaan kuitti asiakas palautuksen reklamaatiolle, reklamaatiota tehdessä tarvitaan kuittinumero ja muut tiedot siitä, ainoastaan reklamoidessa myymälähavainto ei kuittia tarvita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mutta tosiaan menin housut reklamoimaan, en palauttamaan, koska normaali palautusaika oli jo mennyt umpeen. :)

      Delete

« »
Instagram @Reetta_e





Layout by Julia E / Header by Mari H.

Powered by Blogger.