Tea time

January 11, 2015

Rakastan teetä ja olen totaalisen koukussa siihen. En tiedän olenko koukuttunut aikoinaan ensin teehen vai niihin kauniisiin rasioihin joihin se usein pakataan. Oli yhtälö teehetkien ihanuuteen mikä tahansa niin päivääkään en pysty olemaan ilman kupposta teetä.

Käväisin lauantaina töissä tekemässä pari asiakasta ja sen jälkeen suuntasin Turkuun moikkaamaan Erikaa. Käytiin keskustassa vähän kiertelemässä ja pakko todeta, että odotan niin niitä kevätuutuuksia. Kaupat on täynnä superhalpoja ale-tuotteita, mutta jostain syystä en edes jaksa rekkejä tutkia.
Käytin viikko sitten useamman tunnin Helsingissä aleja tutkien ja se oli juuri sopivasti. Silloin tein muutaman ostoksenkin, mutta tänään ainoaksi hankinnaksi jäi purkki teetä Indiskasta. Kiinnostaisiko muuten ostospostaus niistä muutamasta jutusta?

Kun päästiin Erikalle oli pakko laittaa vesi heti kiehumaan ja maistaa tätä uutta teetä.
White Darjeeling on tämän valkoisen teen nimi. Darjeeling teetä kutsutaan toiselta nimeltään: "The Champagne of Teas".
En kyllä yhtään ihmettele tätä nimeä sillä tee oli taivaallisen hyvää. Valkoisesta teestä tulee helposti kitkerää tai ainakin mulle on sellaisia yksilöitä sattunut vastaan, mutta tämä tee oli niin pehmeän makuista. Ja tuoksu, se vasta ihana olikin.

Erikan koti on niin ihana. <3 Hänen sisustukseen liittyvä intohimonsa on tällä hetkellä vaalea marmori ja pakko myöntää, että olen itsekin alkanut tykästymään tähän materiaalin. Kun Erika esitteli tuunaamansa marmorialustan oli minun pakko saada se mukaan kuviin. Ostimme Tukholmasta tuon alustan ja silloin se oli mustaa marmoria, koska valkoisia ei ollut.
Erika kertoi ostaneensa Etolasta paksua kontaktimuovia, jolla sitten oli alustan päällystänyt.
Kontaktimuovi joka näyttää marmorilta - olen myyty.

Marmorisia ja shampanjaisia teehetkiä kaikille! <3






14 comments:

  1. Kiitos teevinkistä, en oo kuullutkaan Darjeelingistä. Pitää joskus kokeilla :)

    ReplyDelete
  2. Teevinkit osuu ja uppoaa tähän osoitteeseen! ♡

    ReplyDelete
  3. Ai että, tätä pitää kokeilla! Tuon kitkeryyden olen itsekin pannut merkille melkeinpä kaikissa valkoisissa teelaaduissa joita olen aiemmin maistanut. Kiitos vinkistä!

    Salla / http://happy-heels.blogspot.fi/

    ReplyDelete
  4. On kyllä kaunis sekä rasia, että marmorialusta! Itse olen viimeisimmäksi tykästynyt Mark and Spencerin teevalikoimaan (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mäkin olen niitä katsellut, mutta ei ole vielä tullut ostettua. Mitä makua suosittelisit erityisesti? :)

      Delete
  5. Darjeeling-tee ei ole minullekaan ennestään tuttu, vaikka olenkin teen suurkuluttaja. Pitääpä suunnata Indiskaan ensi viikolla 😊

    ReplyDelete
  6. Oi kiitos tee vinkistä, pitää maistaa!

    ReplyDelete
  7. Täällä toinen teenlipittäjä! <3 Olen pyrkinyt siihen, että vähennän kahvinjuontia ja korvaan nuo kahvikupilliset teellä, joten tännekin ovat teevinkit oikein tervetulleita! :)

    Ihanaa sunnuntai-iltaa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teehetket on kyllä sellaista arjen luksusta! <3
      Ehkä mun täytyy tehdä tällainen tee-postaus toistekin kun teitä teen ystäviä tuntuu olevan ihanan paljon. :)

      Kiitos Noora ja mukavaa uutta viikkoa sinulle! <3

      Delete

« »
Instagram @Reetta_e





Layout by Julia E / Header by Mari H.

Powered by Blogger.